GT mos sæsonen slut

GT mos sæsonen er slut, for 3. år i træk vandt Christian her fra Racefun løbsserien, Han deltog kun i 12 løb som gav ham 9 sejre og 3 stk. 2. pladser.

Keld 4. plads
Robert 6’er
Carsten 17’er
Vest 18’er
Kim og Torben delt 21’er

Så nu det tid til at skifte pinion, vi kører fremover med 8 tands pinion og valgfri 42-46 spurgear.
desuden vil der fremover være 12 volt på banen til vores LeMans klasse (LMP og GT-Mos biler)

Næste løb er på hjemmebane Søndag D. 8. Januar, samtlige medlemmer af Racefun som har betalt deres kontigent kan stille op gratis*, lad os få fyldt banen med racefunnere.
*Normalt koster det kr. 50 pr. løbsdag.

Husk der er frokost og morgenmad til kr. 50,- (kræver tilmelding)

http://www.racemaster.dk/ tilmelding til løb og mad, vælg gt-mos i øverste venstre hjørne og dernæst løbstilmelding

DES 2016 hele serien

2016 blev 3. gang Racefun stod øverst på den samlede skammel og vandrepokalen for Danmarks hurtigste løbsserie bliver stående i klubben.

Sejr i Esbjerg, 2. plads i Værebro kun slået af tyskerne, og sejr i Nørresundby.

Løbet i nørresundby blev en magtdemonstration af Christian, Morten og Andreas, efter motorskift 2 gange i starten af løbet grundet elendige aluminiumspinioner satte Christian en brugt motor med plast pinion på lige før midtvejs i løbet, og derefter blev der skruet op for koncentrationen, præcist midtvejs efter 3 timer var der 10 omgange til anden pladsen og hele 57 op til 1. pladsen. Da natstintet sluttede havde Christian kørt 23 omgange ind og Morten havde holdt status quo i sit stint.

Sidste dagstint lagde Christian ud med 3 stint i træk og undervejs beviste han lige klassen, i spor 2 kørte han med en gennemsnits omgangstid på 5,478 Ja i gennemsnit, den tid var der kun et hold der kørte og de gjorde det kun en eneste gang på en enkelt omgang, vildt nok. og da han så samtidigt lavede de bedste procenter i løbet her fik han ikke bare hentet de 32 omgange de var bagved modstanderne men samtidigt lagt stor afstand på 18 omgange inden Andreas tog over, han viste også stor klasse og øgede til 32 omgange inden Morten tog over og kørte bilen i mål som suveræne vindere.

Vores 2. hold SlotWorld med Peter, Carsten og Keld havde flere problemer, vi skiftede også motor og gear 2 gange, var ude og lave lyset 3 gange og en mindre justering af gear mm. undervejs, men når bilen kørte gik den både hurtigt og stabilt, en sand fornøjelse at køre, desværre betød de mange pitstop at vi sluttede helt nede på 8. pladsen efter meget tæt kamp med 6, 7, og 9. pladsen undervejs, faktisk var alle 4 hold på omgangshøjde efter ca. 5½ time og ggodt 3000 omgange. den fedeste afslutning man kan ønske sig nede midt i feltet.

1 times løbs serie på 4 spors baner

Vi har jo aftalt at køre en serie “1” times løb sammen medet par andre GT-mos’sere

4 Baner af 4 spor, Targa Florio, Ring Bering, Paramount, Humleringen er de 4 udvalgte.

Datoer der køres på er flg. torsdage:

SEP: 1/9, Køres på Ring Bering, Tornsangervej, 2400

OKT: 6/10, Køres på Targa Florio, Racefun

NOV:  10/11

DEC:  8/12

8 deltagere:
Berntsen, Henrik & Palle Bering, Casper Dollas
Robert, Peter, Christian og Keld. fra os.

reserver?

Løbsstart kl. 20.00 slut 22.00 evt. skydes ½ time 20.30-22.30

afvikling 15 min. pr. spor, vi stemmer på første aften om der skal køres 1, 2 eller 4 spor i træk, køretid er jo ok, men det er lang tid at sidde 1 time som påsætter.

 

Cph. Classic 2016

Så invitationerne klar til årets store klassiker

cc2016dk

cc2016gb

Tilmeldte:

Racefun: 917K, Sandeman #43
Christian: 908/3 #8/1971 + A.C. Cobra
Andreas:

SlotWorld: 917K, Sandeman #18
Robert: 908/3 #15/1970 + ?
Keld: 908/3 #12/1970 + Ferrari #22/1955

LapMaster: 917K, Gulf #24
Regner: 908/3 #40/1970
Peter B.: 908/3 #36/1970

Hallo Kitty: 917K, Gulf #20
Torben: Alfa tipo 33/2 #20 1967/68
Kim: Alfa 33/3 #2/1970

Illuminati:
Bo :
Per:

GRC: F512
Peter C.:  F250
Svend: 908/3 #22/1970

TM:
Thomas:
Martin:

 

Gorm

Niclas Nord

DES 2. afd. 2016

Så nåede vi til årets 2. afd. af DES, Danish Endurance Series, Serien som Racefun har vundet de seneste 2 sæsoner, og er en 1. plads i årets 1. afd. i Esbjerg var selvtilliden i orden.

Denne gang var der fornemt besøg fra Tyskland, Plastik Quäler med en af verdens bedste bilbyggere Sebastian Nockemann, sammen med en af verdens allerbedste kørere Alex Ortmann, og et mere ubeskrevet blad Marcus Westerling som dog også er meget dygtig.

Det var klart fra start at vi skulle præstere vildt godt hvis vi skulle have en chance mod disse gutter, en tilsvarende serie i tyskland dominerer de og dernede er der mange gode kørere.

Desuden var nr. 4 fra Esbjerg løbet TMP model sport på hjemmebane og de er også 3 gode kørere og med en super bil fra Thomas så her ville der også være kamp.

Mere svingende er topholdene fra det Jyske og Fynske, men de burde kunne komme med i kampen på en god dag.

SlotWorld holdet med Peter, Carsten og Keld havde en 6. plads fra 1. afd. hvor bilen kørte fint men motorbremsen svigtede. Den skulle gerne forbedres hvis vi skulle have tilfredsstillet vores følelser for serien.

Træningen til løbet forløb fint for slotworld, meget hurtig trænings bil imens Racefun kæmpede med at finde fart nok, flere motorskift men Christian virkede ikke tilfreds.

Kvallen fredag aften i heden gav desværre også kun en 5. bedste tid til Christian, og Carsten der var lidt nervøs kørte en 9. bedste tid hjem.

Men da løbet startede lørdag morgen havde vi valgt at starte ude da der var Round Robin, så vores konkurrenter kunne crashe lidt i starten som det ofte sker, altid en masse startproblemer, da vi endelig kom i sporet vidste vi at de andre havde kørt mellem 151 og 179 omgange så 180 var i tankerne, men Peter fløj afsted, omgangs tider på 5,4 var meget hurtigere end de andres og vi fik noteret 190 omgange.

Carsten tog over i spor 3, og kvitterede ved også at tage banerekorden fra Plastik Quäler og køre 191 omgange, vi var allerede 24 omgange foran nr. 2 fantastisk.

Jeg tog over i spor 5 og efter noget tid indtraf katastrofen, bilen stod stille og jeg smed håndtaget, Carsten havde snuppet bilen med ned i pitten og sagde det var pinionen der var løs, så ny motor i bilen og afsted igen, desvære gik der kun kort tid inden jeg blev påkørt og bilen ville igen ikke køre, denne pinion var også gået løs, det var sata.. det plejer ikke at være et problem, så Carsten blev bedt om at skaffe nogle metal pinioner i tilfælde af at det skulle ske igen, tiden løb ud og jeg skulle skifte spor, og havde mistet ca. 75 omgange i spor 5, Carsten skruede bilen sammen og jeg kom igang kort efter de andre, men på 2. omgang sagde bilen underligt, og kort efter kunne jeg se den hoppede underligt, jeg stoppede og satte igang igen og bilen hoppede igen og lød meget mærkeligt, jeg tænkte at jeg måske havde glemt at spænde motoren fast i kampens hede, men nej desværre, det var værre, pinionen var knust der manglede tænder og resten var bukkede, Carsten kom løbende med en alu pinion og jeg (uden værktøj) forsøgte at presse den på en af de første motorer, men måtte have skaffet en tang inden det lykkedes, på med den og ud på banen igen.

Damn it sveden væltede ned fra panden og jeg havde en hvile puls på 250, yderligere 35-40 omgange tabt og vi var nu uhjælpeligt sidst. det tog mig desværre noget tid inden jeg fik pulsen ned og fik bare nogenlunde ro på bilen, men heldigvis lød den sund i gearet og trak fint, tiderne begyndte at komme derned af igen.

Carsten tog over i spor 4 og kvitterede med 191 omgange inden Peter sluttede 1. runde af med imponerende 194 runder, vi var rykket op fra 14. til 8. pladsen og var kun 34 omgange efter 7. pladsen der rykkede op.

Resten af løbet gik smertefrit, ingen fejl på bilen og super stabil og hurtig kørsel fra os alle 3 fik bragt bilen tilbage i toppen og vi sluttede på en 4. plads, det er tilfredsstillende, og flot med tanke på hvad vi var igennem undervejs.

Jeg fik så snart jeg var klar sat metal pinion på endnu en motor da jeg jo var klar over at Christian ville få samme problem, og det skete desværre også allerede i deres første stint. og kostede dem 43 omgange, og en tur ned igennem feltet.

lidt data fra løbet:

des2016race2udvikling

og en pdf der viser hvad vi kørte i tider, % og omgange på vores 2 hold.

DES2016r2

Løbet blev i øvrigt vundet af Plastik Quäler foran Racefun, TMP blev 3’er og SlotWorld 4’er

Modelracerbane klubben i Racefun